Vape vs pionýr krátký test Zdravím všechny co uvažují výměnu původního zapalovaní jawy 50 za Vape. Předem popíši co všechno se změní : Plus číslo jedna jsem našel při prvním startu,ano napoprvé po přeplavení karburátoru, dokonce ani není třeba vyvinout velkou rychlost startpáky. Plus číslo dva najdete při jízdě večer, světla opravdu svítí a otáčky motoru mají opravdu jen malý vliv, na kolísání svítivosti. Plus číslo tři - Vape má optimálně nastavený předstih,tím je až neuvěřitelný, že motor táhne odspodu stejně dobře jako v otáčkách a má neuvěřitelně pravidelný chod. neplatí tady laborování jako u kladívek, kdy je člověk rád, že to jede nějak. Údržba prakticky nulová,od chvilky co namontujete Vape už se pod víko není třeba dívat. Montáž je naprosto jednoduchá ,ale skrývá se v ní jedna jediná záludnost. U většiny motorů je takzvaně provalená přepážka mezi řetězovým kolem a prostorem zapalování, pak jde velice špatně namontovat držák statoru,takže se musí karter mírně přibrousit. Pro správný předstih je důležité najít horní úvrať motoru a pak otočit statorem,aby se jeho ryska kryla s ryskou na rotoru,utáhnout šrouby statoru a to je vše. Po montáži je dobré použít silikon nebo těsnění pod víko a víčko zapalování, tím se zabrání vniknutí nečistot k rotoru.Taky doporučuji překontrolovat přechod přepážky karterů a přepážky na víku aby nevnikaly nečistoty od řetězu do prostoru zapalování. U schématu zapojení jsem nenašel žádný problém a vše je řešeno naprosto jednoduše, Vape vyrábí tolik proudu kolik pionýr potřebuje,není tedy potřeba žádný regulátor , všechny dráty jdou přímo ze statoru,takže stačí jen opatřit konektory dva dráty pro světla , zbytek se jen zapojí k indukční cívce a jeden drát od cívky na přepínač předního světla jako chcípák. Patřím k lidem, kteří donedávna Vape odmítali,ale tento test pro mne naprosto změnil na něj.Jestli chcete mít opravdu pokoj od nekvalitních kondenzátorů,kladívek,indukčních cívek a věčného ladění předstihu tak můžu Vape jedině doporučit. Test proběhl za nepříznivých podmínek teploty pod nulou na vzdálenost 120km,po celou dobu se startovalo na první šlápnutí,teda krom případů,když sem zapoměl zařazenej kvalt, nebo ze zvyku ,když sem si při startování zmáčknul spojku A motor začal jednou cukat, ale v případě že máte Vape můžete si být jisti, že vám dochází benzín , nebo se svíčka hlásí o výměnu.
(Autor: Mates, pôvod: http://www.fichtlkramek.cz/pokec2/ )
Video ako pracuje zapalovanie vape, bohužial chalan tam má v predu žiarovku 25W preto mu svieti tak slabo v realite to svietí oveľa lepšie